SP28 Zabrze

Wycieczka do Warszawy

Na  ten  dzień  uczniowie  klas:  Va,  Vb  i  VIa  czekali                z  niecierpliwością.   Od   dawna przygotowywali się  do dwudniowej wycieczki  do Warszawy.

12 maja 2016 r. o godzinie  5.00 przed budynkiem naszej szkoły zebrał się spory tłum, panował ruch   i  niecodzienne ożywienie.  Wszyscy byli podekscytowani wyjazdem do stolicy. Wkrótce zapakowaliśmy  bagaże,  zajęliśmy   miejsca               w autokarze i nie bacząc na „mokre oczy” rodziców, ruszyliśmy w drogę. Po dwóch godzinach jazdy, zatrzymaliśmy się na posiłek. Drugie śniadanie na przydrożnym parkingu smakowało jak nigdy dotąd.  Około 9.30 dotarliśmy na obrzeża Warszawy i wraz ze sznurem innych pojazdów, powoli przedzieraliśmy się do Śródmieścia. Z okien autokaru obserwowaliśmy wielkomiejski krajobraz.

Poznawanie Warszawy rozpoczęliśmy od Łazienek Królewskich. W towarzystwie warszawskiego przewodnika, spacerowaliśmy  po cienistych alejkach parku. Pałac na Wyspie, amfiteatr, pomnik Fryderyka Chopina i inne obiekty na tle soczystej, majowej  zieleni oraz zbiorników wodnych, sprawiały niesamowite wrażenie. Przyrodniczymi osobliwościami  zespołu pałacowo  – parkowego były wiewiórki , kaczki i barwne pawie.

Potem pojechaliśmy  oglądać  Stare Miasto. Po drodze mijaliśmy Stadion „Legii”, Pałac Kultury i Nauki,  kościoły, okazałe gmachy i inne ciekawe budowle.  Spotkanie z historycznymi miejscami, które zostały   całkowicie odbudowane po zniszczeniach wojennych, wzbudziło wiele emocji . Mijaliśmy plac z kolumną Zygmunta III Wazy, Zamek Królewski,  aż dotarliśmy na Starówkę   z malowniczymi kamienicami. Wreszcie mogliśmy oddać się naszemu ulubionemu zajęciu – zakupom. Wydawanie kieszonkowego na pamiątki i smakołyki było naprawdę przyjemne.

Po chwili relaksu, udaliśmy się na kolejne odkrywanie tajemnic Warszawy. Przeszliśmy obok Barbakanu i murów obronnych, widzieliśmy  pomnik  Małego  Powstańca                 i oglądaliśmy uroczystą zmianę warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza.  W czasie pieszej wędrówki ulicami stolicy, dotarliśmy pod gmach Uniwersytetu Warszawskiego oraz Pałac Prezydencki. Niezapomniane wrażenia dostarczyło nam zwiedzanie  Zamku Królewskiego.

Około godziny 18.00 udaliśmy się na nocleg do hotelu „Praga”. Po zakwaterowaniu,  czekał na nas ciepły posiłek. Dzień był pełen emocji, ale mimo zmęczenia, nie mieliśmy ochoty na sen (…) .

Rano, po śniadaniu, odwiedziliśmy Centrum Nauki „Kopernik”. Spędziliśmy tam ponad trzy godziny na poznawaniu zjawisk fizycznych poprzez zabawę.  Następnie weszliśmy na dach CN, aby  oglądać „ogrody” i podziwiać panoramę miasta. W dole widać było dolinę Wisły. W oddali czekał na nas biało – czerwony obiekt  – Stadion  Narodowy. Dotarliśmy do niego metrem. Dla większości uczestników wycieczki była to pierwsza podróż koleją podziemną.

Ostatnim punktem programu wycieczki był pobyt na „Narodowym”. Weszliśmy na teren obiektu, ale nie mogliśmy go zwiedzać, ponieważ trwały przygotowania do wyścigów żużlowych.  Na szczęście,  czynne były sklepiki  z pamiątkami (!). Pieniądze zostały wydane!

W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się na późny obiad w restauracji. Prawie nikt nie kaprysił podczas jedzenia.

Do Zabrza dotarliśmy około godziny 21.00. Na parkingu czekali na nas  rodzice. Po wycieczce pozostały wspomnienia i zdjęcia, które zamieściliśmy w galerii na stronie naszej szkoły.

Wyjazd do Warszawy zorganizowały: mgr Jolanta Brzozoń, mgr Sylwia Globisz –Pędziwiatr, mgr Renata Urban oraz mgr Sabina Węglarz. Opiekę nad grupą z ramienia biura podróży sprawował Pan Sławomir.